Tahle sekce vznikla z několika důvodů. Za prvé jsem od svého milého dostala nahrávadlo s mikrofonem a rozhodla jsem se oblažit svými hudebními experimenty svět, a za druhé bych chtěla oslovit nějaké další hudebníky a rozjet pár projektů. Takže pokud někoho takového znáte, dejte mu něco z mých nahrávek poslechnout a třeba se mu budu líbit. (Pokud ne, tak mi to radši ani neříkejte, byla bych z toho smutná.)

Tyhle kousky jsou zatím nic moc, postupem času budou následovat povedenější a doufám i hezčí. O Vánocích jsem nahrála několik vánočních a tenhle víkend ještě pár dalších vícehlasů. Ale i tak byla zábava dělat tyhle první pokusy a hezky to dokumentuje můj postup.
Jo a omluvte kvalitu, převod do mp3 tomu dal trochu na prdel.

Jednou z prvních skladeb, kterou jsem nahrála, bylo Avinu Malkenu, což je něco jako židovská varianta Otčenáše. Ještě jsem se učila pracovat se softwarem (který jsem pak vyměnila za jiný) a s mikrofonem (který je super, ale člověk si musí dávat bacha), takže má jenom dva hlasy a navíc je dost potichu. Tu písničku už dneska umím o dost líp (i s takovýma těma židovskýma kudrlinkama), ale nahrávat se mi ji podruhý už nechce.

Avinu Malkenu

 

Jako druhou jsem vyzkoušela irskou (asi?) písničku Blood and Gold, kterou mě naučila Ellie, ale nikdy jsme se nedostaly k tomu, že bychom ji někde zazpívaly. (A stejně jsme neměly třetí hlas.) Pokud se vám bude líbit, můžeme se jí naučit!

Nahrávka má jednu velkou chybu, která vám asi brzo dojde – je to straaaašněěě utaaahhhhaaannnýýý. Experimentálně jsem si tak ověřila teorii, že když má člověk do ucha zpožděný feedback svého vlastního hlasu, tak zpomaluje. (Můžete to vidět ve zprávách, kde regionální redaktoři občas začnou hrozně hezitovat. To přesně dělá feedback z mikrofonu.) V té době jsem se totiž ještě nenaučila používat metronom.

Blood and Gold

 

No a poslední je věc, kterou jsem si chtěla vyzkoušet vždycky – slavná Ievan Polkka. Před lety jsem strávila několik odpolední tím, že jsem jednotlivé hlasy přepisovala do not, takže jsem je aspoň teď nemusela vymýšlet. Je to jedna z posledních nahrávek ve starém softwaru (Pro Tools), který jsem dostala s nahrávadlem, pak jsem upgradovala na Cool Edit Pro, kde už umím používat metronom (takže tam není na začátku takový rytmický bordel jako v téhle skladbě) a kde to zní o něco líp a má to spoustu zábavných fíčur (ze kterých jsem se zatím naučila používat akorát zesilování, zeslabování a ozvěnu – ale to přijde!).

Ievan Polkka